Hoe brengen we de fysieke plekken voor hulp aan Hagenaars, naar smartphones in de broekzakken toe?

Bij Servicepunt XL kunnen Hagenaars terecht voor hulp. Een gemeentelijke taak die het verdient om ook online een gezicht te krijgen en zo op een laagdrempelige manier Hagenaars te helpen. Door de bezoekers ook online direct aan te spreken, blijft het hartelijke gevoel overeind. Om dat voor elkaar te krijgen, ontwierpen we een interactieve videobeleving waarbij verschillende cli├źntondersteuners iedere inwoner met een vraag, naar het antwoord leiden. Zo word je ook online aan de hand genomen, als je dat wilt.

  • Klant

    • Servicepunt XL
  • Jaar

    • 2020
  • Onze rol

    • Concept
    • Copywriting
    • Storytelling
    • UI/UX design
    • Front-end Development
    • Back-end Development
    • Interactieve video
    • Film/Fotografie
    • Motion/Animatie
  • bekijk project

Design

De verhalen van de Hagenaars geven kleur aan de gemeentelijke dienstverlening van Servicepunt XL. Daarom staan er op de website op verschillende plekken persoonlijke interviews. De verschillende verhalen, die passen binnen verschillende doelgroepen, kregen ieder een eigen kleur. Dat zorgde er ook voor dat we een enorme hoeveelheid aan content, overzichtelijk konden maken. De vormen die we daarbij gebruikten zijn allemaal verschillend, net als ieder mens, iedere behoefte en ieder probleem.

Verder liftten we mee op de populariteit van de emoticons. Als het online gaat over emoties, is er bijna niets anders dat zo'n herkenbaarder gevoel geeft.

Door wie wil je geholpen worden? Door wie wil je geholpen worden?