Voor het Caribisch Netwerk lanceerden we niet alleen een nieuwe branding en mobiele website, maar ook een native iOS en Android app. Dit onafhankelijke nieuwsplatform informeert de Caribische gemeenschappen en de Nederlandse nieuwsplatformen met nieuws afkomstig van de eilanden. Dat betekent dat we met het ontwikkelen en het design rekening hielden met verschillende talen en culturen.
We ontwikkelden een vernieuwd logo in nieuwe kleuren. De opdracht was om het professionele en betrouwbare gevoel te waarborgen, terwijl we ondertussen rekening hielden met de verschillende smaken en inzichten van de verschillende doelgroepen.
We bedachten een kleurenstrategie voor de hoeveelheid aan content, opgedeeld in artikelen, geschreven in meerdere talen. Daarnaast kregen de foto’s en de video-content een prominentere rol.
Caribisch Netwerk volgt met een netwerk van lokale journalisten de ontwikkelingen op Aruba, Curaçao, Sint-Maarten, Bonaire, Sint-Eustatius en Saba en de Caribische gemeenschap in Nederland. Ook komt de politieke besluitvorming in Den Haag aan bod.
Natuurlijk was ook hier het responsive maken van de website een prioriteit. Mede daarom besloten we vanaf de conceptfase al mobile first te werken. Zo leverden we in eerste instantie enkel wireframes aan die geschetst waren op smartphones. En bedachten we onder andere hoe we de site het beste tot zijn recht kwam op een klein scherm. Om de leesdrempel te verlagen, ontwikkelden we daarnaast een native app voor iOS en Android.