Hoe maakten we Deliveroo’s nieuwe huisstijl onmisbaar in het stadse straatbeeld?

Bezorgdienst Deliveroo schoot, samen met al hun fietsers, in verschillende landen en steden als paddenstoelen uit de grond. Als relatieve nieuwkomer in Nederland, was de partij op zoek naar meer naamsbekendheid. We bedachten en ontwikkelden daarom een brand awareness campagne met de inzet van interactieve video. Spot the Roo is een interactieve videogame waarmee (potentiële) klanten punten, en daarmee korting, konden verdienen door het spotten van Deliveroo-huisstijlelementen in het Amsterdamse straatbeeld.

  • Klant

    • Deliveroo
  • Jaar

    • 2016
  • Onze rol

    • Concept
    • Copywriting
    • Onlinecampagne
    • UI/UX design
    • Interactieve video
    • Film/Fotografie
    • Motion/Animatie

Achter de schermen presenteerden we concepten, deden we locatie-scouts en regisseerden en filmden we op locatie.

Interactieve elementen

In al onze video’s krijgen de designs van de interactieve elementen een belangrijk rol. Bij Deliveroo zetten we de nieuwe huisstijl in als onderdeel van het spel. Doordat spelers in de interactieve video het merk in hun eigen stad zagen, raakten ze nog meer betrokken.

Het spel werkte zo verslavend, dat je na het spelen op straat verder gaat: 'Kijk, daar fietst er weer een, KLIK'!

Zwappy Analytics

De opgestelde doelstellingen varieerden van brand awareness en engagement tot conversie. Aan de actie hebben we onze eigen ZWAPPY Analytics gekoppeld. Zo konden we o.a. precies zien hoeveel mensen er live aan het spelen waren. Ook ontdekten we het volgende:

  • 64% van de unieke bezoekers kwam daadwerkelijk in actie (25% is gemiddeld);
  • De gemiddelde speel- en of kijkduur was 92 % (40% is gemiddeld);
  • 15% van de unieke gebruikers was bereid om zich via Facebook of e-mail te laten registreren;
  • De helft van de gebruikers speelden de game met behulp van een smartphone.
Neem contact met ons op