Bezorgdienst Deliveroo schoot, samen met al hun fietsers, in verschillende landen en steden als paddenstoelen uit de grond. Als relatieve nieuwkomer in Nederland, was de partij op zoek naar meer naamsbekendheid. We bedachten en ontwikkelden daarom een brand awareness campagne met de inzet van interactieve video. Spot the Roo is een interactieve videogame waarmee (potentiële) klanten punten, en daarmee korting, konden verdienen door het spotten van Deliveroo-huisstijlelementen in het Amsterdamse straatbeeld.
Achter de schermen presenteerden we concepten, deden we locatie-scouts en regisseerden en filmden we op locatie.
In al onze video’s krijgen de designs van de interactieve elementen een belangrijk rol. Bij Deliveroo zetten we de nieuwe huisstijl in als onderdeel van het spel. Doordat spelers in de interactieve video het merk in hun eigen stad zagen, raakten ze nog meer betrokken.
Het spel werkte zo verslavend, dat je na het spelen op straat verder gaat: 'Kijk, daar fietst er weer een, KLIK'!
De opgestelde doelstellingen varieerden van brand awareness en engagement tot conversie. Aan de actie hebben we onze eigen ZWAPPY Analytics gekoppeld. Zo konden we o.a. precies zien hoeveel mensen er live aan het spelen waren. Ook ontdekten we het volgende: